Godis som reklamvara har många fördelar: det uppskattas av alla, det kan transporteras lätt och är enkelt att alltid ha till hands. Genom att ha ett sortiment på lager är man alltid förberedd på ett oförutsett event eller när det kommer potentiella kunder på besök, och det är alltid mycket positivt att ge bort en näve karameller eller en chokladbit.
Man bör dock vara noga med att se till att godiset alltid är färskt eftersom man ju vill att det skall göra så gott intryck på mottagaren som möjligt. Tänk dig att du ger en bit choklad till en framtida medarbetare och att den sedan är helt kass efter att ha fått stå för länge! Glädjen och uppskattningen utbyts snabbt till besvikelse och mottagaren kommer plötsligt tycka att du är en snåljåp som inte har bra koll på kvalitet!
Olika godis har olika hållbarhet och är du osäker så kan du alltid kontakta oss för att få råd och tips. Karameller och tablettaskar håller över lag mycket längre än choklad så skall man göra en större beställning kan det vara bättre att beställa fler pastiller än chokladbitar. Även karameller har dock ett bäst före datum så även om det är bra att alltid att ha lite extra på lager så kan det vara en god idé att inte beställa allt för mycket.
Hur man förvarar sitt reklamgodis spelar också stor roll när det kommer till kvaliteten och man kan generellt sett säga att kallt och torrt är de bästa förhållandena. Det behöver inte handla om ett kylskåp men gärna ett skafferi eller en lokal på kontoret som alltid har lite lägre temperaturer. På så sätt bevaras godisets kvalitet och färskhet längre och mottagaren kan se fram emot en smakupplevelse som är i topp. Ge färskhet och fin kvalitet och ditt namn kommer att associeras med just det!