Godis kommer i många skepnader och det är aldrig fel att blanda upp det lite grann, beroende på mottagare och meddelande. Är man på en mässa är det allra enklaste godiset en stor skål med karameller då de inte är så känsliga för temperaturskiftningar, inte går sönder och är lätta att ta med sig. När det däremot kommer till ett fint kundbesök eller är dags att ge sina anställda en julklapp så kanske karameller känns lite barnsliga, varav det passar bättre med en finare chokladask eller en påse med god fudge. Varje tillfälle har sitt godis men med handen på hjärtat så brukar de flesta människor bli glada för vilket godis man än väljer att bjuda på.
Ett trevligt sätt att göra reklam för sitt företag på är att ge bort små påsar eller askar med en fin blandning. Det behöver inte vara frågan om en jättepaketering utan snarare om en mindre påse med några väl valda bitar. Man kan idag trycka sin logo på både omslagspapperet och godiset och det gör att kunden ständigt ser ditt namn framför sig och kanske till och med får med det sig hem. Det är just det som är poängen med profilreklam: att den skall resa vidare än själva mötet, så att den kan komma vidare till platser som man annars kanske inte kunnat nå. Att ge en smarrig reklamklubba till sin favoritkund innebär alltså inte nödvändigtvis att just den personen kommer att äta den utan att han eller hon kommer ge den till sitt barn, vilket får loggan att innebära så mycket mer än bara en gratis godsak.
Tryck upp ett gäng tablettaskar med din logo och kanske lite information, eller varför inte ett påskägg med en salig blandning? En guldkantad chokladask eller en god kexchoklad att ta som mellanmål! Godis är gott i alla dess former!